Към FTP Server       HyperLink
Skip Navigation Links
ГЛАВНО МЕНЮ
За нас
Това сме ние
Портфолио IV Б
Портфолио А.Иванова
Blog
Нашият патрон
Химн на училището
Правилник
Седмична програма
Разписание на часовете
Учебен план
Ваканции
Безопасен Интернет
Учебни материали
Читателски дневник
Извънкласно четене
Речници
Полезни връзки
За родители
Е-бележник
Новини /съобщения/
Фотогалерия
Приложения
Нашите празници
Ние творим
Постижения
За контакти
Училищен сайт

 

Купуването на оценки
Много от вас се вълнуват от въпроса: “ Как да накарат детето от началните класове да учи, когато то нищо не иска да прави?” Отговор на такъв въпрос няма и не може да има, защото всеки случай и всеки проблем трябва да се разглежда индивидуално. Понякога родителите, опитвайки се да заинтригуват детето, му “заплащат” за отлични оценки или обещават подаръци за определен успех в училище. 
Но решаването на проблема за успеха в училище на основата на    “стоково- паричните отношения” и опитите за  ”подкупване” на детето, в никакъв случай няма да доведе до нищо добро.  
Разбира се, че може да поощрите успеха и старанието на детето с някакъв подарък (сладкиш, играчка….), но това трябва да бъде направено след определен достигнат успех, като предварително не му е обещавано нищо. Ако се опитате да “купите” детето, за да достигне някакъв положителен резултат ( Ако завършиш срока без четворки , ще ти купим колело……..), това може да се получи 2-3 пъти и то при условие, че подаръците , които предлагате са достатъчно примамливи. А после? Ще “подкупваш” детето всеки път, когато искаш нещо от него? А ако то не може да планира действията си и въпреки старанието, не може да се справи от първия, а понякога от втори или трети път, тогава? Навярно ще му кажете: “ Ти не изпълни условието и няма да получиш обещаното”, а в отговор ще получите разстроен и озлобен отговор: “Не ми трябва вашето колело.” Какво ще правят тогава родителите?  

    Недопустимо е “плащането за оценки”. Защото за много родители такава система им изглежда напълно логична: “На всяка шестица ще получаваш по 5лв.(10, 15….)” Но според психолози тази система може да действа 1-2 месеца, но не и постоянно. И когато срока на заплащане изтече, ученикът отново намалява успеха си.   

   Може да направим следните изводи:  

   Когато детето е поставено в условия на “плащане за оценка”:   

   -то започва да учи не за себе си, а за родителите си;   

    - очаква и в бъдеще всяко негово старание, в която и да е област, да бъде “заплатено”;   

     -у детето се формира представа, че отношенията между близките хора в семейството са на основата на “стоково- паричните отношения”.

По материали на http://www.dimitrovaschool.com

 

 

 

 

Писане на съобщения   WebMaster: Dimitar Stanev
 count net traffic WebsiteSpark  ID: 1500052602